مديرعامل شركت توزيع نيروی برق استان اردبيل از پيشرفت بيش از 95 درصدی طرح هما (هوشمندسازی مراكز اتفاقات) در استان اردبيل خبر داد.

به گزارش شیوا بیان، حسین قدیمی فاز اول اجرای این طرح را شهرستان اردبیل و واحدهای اتفاقات امور یک ، دو و سه عنوان کرد و گفت : در فاز دوم این طرح ، در تمامی مراکز اتفاقات واحدهای تابعه شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اجرا خواهد شد.

وی گفت : طرح سامانه “هما” با عنوان “هوشمندسازی مدیریت اتفاقات” برای اولین بار در استان اردبیل در حال اجرایی شدن است که در این طرح به محض تماس مشترک با ۱۲۱در اتفاقات و حوادث درخواست رفع خاموشی به صورت خودکار به نزدیک‌ترین خودروی اتفاقات مدیریت‌های برق ارسال شده و خودروی اتفاقات از طریق اطلاعات مکانی ثبت شده در تبلت به محل خرابی اعزام خواهد شد.

حسین قدیمی با تاکید بر اینکه با این روش همه حوادث و اتفاقات برق سریعاً قابل رسیدگی است، اظهار کرد: هم استانی های عزیز بایستی با در دست داشتن شناسه قبض مشترک و یا شماره همراه موبایل که در سیستم ثبت شده است جهت اعلام قطعی برق منزل و یا محل کار خود اقدام نمایند .

قدیمی ، در مورد هدف اجرای این طرح افزود : در این طرح مدت زمان خاموشی به صورت موثر کاهش می یابد ،به طوریکه در هنگام تماس مشترکان با واحد ۱۲۱ و یا ثبت خاموشی در اپلیکیشن برق من ،محل تماس و آدرس خاموشی به نزدیکترین خودرو اتفاقات ارسال شده و اکیپ بلافاصله به محل حادثه یا خاموشی اعزام خواهد شد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در مورد نحوه ی اطلاع مشترکان از خاموشی های گسترده تراظهار داشت: در خاموشی های گسترده علت خاموشی از طریق تلفن گویا ۱۲۱ به مشترک تماس گیرنده اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه مشترکان به محض تماس با شماره ۱۲۱ در فرآیندهای شرکت برق قرار می‌گیرند، گفت: این فرآیند به صورت اتوماتیک بوده و بدون نیاز به مشترک و مراجعه حضوری تمام اطلاعات او ثبت و به قسمت مربوطه ارجاع داده می‌شود و همه مراحل کار در سیستم هما ثبت و در اسرع وقت پیگیری خواهد شد .

حسین قدیمی گفت : مشترکان محترم با شماره گیری ۱۲۱ می توانند جهت اعلام قطعی برق منزل یا محل کار شماره کلید شماره را ۱ شماره گیری فرمایند همچنین جهت اعلام خاموشی روشنایی معابر و سایر اشکالات کلید شماره ۲ را شماره گیری نمانید.

این مقام مسئول استانی افزود : جهت اعلام حادثه اضطراری کلید شماره ۳ و جهت اطلاع از خاموشی های آتی کلید شماره ۴ را شماره گیری فرمایند .

وی گفت : با بهره گیری از مزایای طرح هما به دنبال این هستیم که رضایتمندی مشترکان شرکت توزیع برق استان اردبیل افزایش یابد و با استفاده از ابزار هوشمند، مشکل قرار گرفتن در صف انتظار برای اعلام خاموشی‌ها و دیگر اتفاقات برق برای همیشه مرتفع شود .

  پرینت
شناسه خبر : 2241 | تاریخ انتشار : 11 دی 1399 - 9:14 | 14 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :