بهروز قربانی در مدت ۶ سال ریاست خود در هیئت کاراته شهرستان اردبیل آمار بیمه شدگان را از ۱۹۰ نفر به بالای ۲ هزار نفر افزایش داد و در این مدت تعداد باشگاه ها نیز از ۱۰ باشگاه به ۶۰ باشگاه ارتقا یافت و این موفقیت ها باعث شد نام هیئت کاراته شهرستان برای ۴ سال متوالی در میان ۳ هیئت ورزشی برتر شهرستان اردبیل قرار گیرد.
وی دارنده کمربند مشکی دان ۶ کاراته، مربی درجه یک ملی، قهرمان چندین دوره مسابقات استانی، کشوری و بین المللی، رئیس هیئت کاراته شهرستان اردبیل، عضو هیئت رئیسه کاراته استان، رئیس انجمن کاراته کارگران کشور، رئیس سبک های آزاد کارگران کشور، رئیس انجمن کاراته دانشجویان دانشگاه های استان، نماینده موسسه بین المللی سفیران صلح در استان، سرگروه کمیته ورزش جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل و مدیرکارگروه ورزش زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل می باشد.
آقای قربانی در خصوص انتخابات اخیر کاراته استان و جوانب مختلف آن برای ما توضیح دهید؟
برگزاری مجمع انتخاباتی کاراته در استان که اخیرا انجام شد یک دستاورد مهم برای خروج این رشته از بلاتکلیفی بود که آن را به فال نیک می گیریم. بنظرم حساس ترین مجمع انتخاباتی ورزشی کل تاریخ استان با این اتفاق رقم خورد. هیچ گونه جای شبهه و انتقاد در روند برگزاری این مجمع وجود ندارد چرا که رای اعضا محفوظ است و هیچ ارگان، نهاد و فردی حق تغییر نظر اعضا را ندارد و هر کسی در رای دادن به فرد مورد نظر خود آزاد است. این مجمع با حضور ۲۹ نفر متخصص و صاحبنظر در حوزه ورزش و کاراته برگزار شد و در پایان ایرج عطایی پیروز این انتخابات شد که در اینجا این موفقیت را تبریک می گویم.
بنظرتان با برگزاری این مجمع و تعیین تکلیف کاراته، اختلافات در این سبک پایان خواهد یافت؟
اختلاف سلیقه در هر امر و کاری گروهی وجود دارد و یک امر طبیعی است اما در این برهه حساس، کاراته استان نیاز به همدلی و همبستگی دارد و خانواده کاراته باید فارغ از این اختلافات سلیقه ای در جهت رشد و پیشرفت سبک گام بردارند. لازم است تمامی ورزشکاران، قهرمانان، مربیان، داوران و پیشکسوتان کاراته پای کار باشند تا کاستی های گذشته نیز حل شود و ورزشکاران و علاقمندان به این رشته بیش از این آسیب نبینند. قطعا با بهره گیری از تمامی پتانسیل ها و سرمایه های کاراته در استان، میتوانی به دوران طلایی دهه هفتاد بازگردیم و ورزشکاران ما در میادین مختلف بدرخشند.
انتقادات اخیر از شما در خصوص حمایت از فرد خاص در انتخابات را چگونه ارزیابی می کنید؟
تمامی کاراته کاران واقعی استان می دانند که نیت من بجز پیشرفت کاراته چیز دیگری نبوده و نیست و هیچ منافع مادی از کاراته نداشته ام بلکه در حد توان حمایت های مادی و معنوی خود را از این سبک دریغ نکرده ام. من هم مثل هر یک یک از اعضای مجمع رای مستقل و آزاد خود را داشته ام و از هیچ گروه خاصی در رای دادن تاثی نگرفتم و تصمیمم برای انتخاب فرد اصلح در سمت ریاست هیئت را به صلاح کاراته استان می دانم. با توجه به تجربه و تخصصم در ابعاد مدیریتی و و فنی ورزش رای خود را در صندوق انداختم و نه تنها از انتخابم پشیمان نیستم بلکه از رای خود قاطعانه دفاع می کنم. معتقدم بهترین انتخابم را در تاریخ کاراته استان انجام دادم. قرار نیست بخاطر خشنودی عده ای خاص، نظر خود و منافع کاراته را زیر پای بگذارم. البته هر زمان احساس کنم که هیئت در انجام وظایف ذاتی خود کوتاهی کرده قطعا انتقاد کرده و تذکرات لازم را خواهم داد. در بحث کاراته هیچگونه چشم پوشی ندارم و کاراته خط قرمز من است.
متاسفانه برخی از افراد مرا مورد انتقادات تند و تهمت های ناروا قرار داده اند که منشا این انتقادات و تخریب ها کاملا مشخص است. این افراد بدانند که با تخریب من هیچ نفعی نخواهند برد و جامعه کاراته استان نیز با چهره اینگونه افراد آشنایی کامل دارند و دلیل این تخریب ها را می دانند. در صورت تداوم این اهانت ها و بداخلاقی ها که عمدتا در فضای مجازی صورت گرفته، از طریق مراجع قضایی اقدامات لازم را انجام خواهم داد. این افراد به دلیل عدم موفقیت خود در رسیدن به اهدافشان در صدد هستند مجددا کاراته استان را به چالش بکشند و جوانان مستعد و ورزشکاران را فدای منافع خود کنند که در اینجا از ریاست هیئت نیز خواستارم پیگیری های لازم را از حراست اداره کل ورزش استان نیز انجام دهند تا بیش از این کاراته استان متضرر سودجویی برخی از افراد نشود.