چهارمین جلسه مدیران کل منطقه 2 کشوری وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدیرکل دفترامور استانهاو مستشاران مرکز عالی دادخواهی مالیاتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش شیوا بیان: در این جلسه عابدی نژاد داورانی  مدیرکل دفتر امور استانهای وزارت متبوع، ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به جهت میزبانی شایسته و نیز تلاش های انجام گرفته توسط مدیران کل استان های منطقه ۲ ، برگزاری چنین نشست های منطقه ای را فرصتی مناسب برای شناسایی چالش ها و مشکلات پیش روی استانها و اتخاذ تصمیمات مقتضی برای حل مسایل و نیز ایجاد وحدت رویه در پیشبرد اهداف وزارت متبوع عنوان کرد و مستشاران را ظرفیت بسیار مهم برای ادارات کل امور اقتصادی و دارایی و آخرین امید کسانی که در امور مالیاتی در حق آنها اجحاف شده است دانست .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز گفت : این جلسه با هدف بررسی مسایل و مشکلات استان ها ، استفاده از تجربیات و تبادل افکار و اطلاعات در موضوعات مختلف از جمله اقتصادی ، سرمایه گذاری ، نظارت ، وصول منابع و نیز تحقق اهداف و سیاست های دولت در استان صورت گرفته است .

نژاد محمّد افزود : با توجه به اینکه اختیار مقام عالی وزارت در حوزه دادخواهی مالیاتی به استانها تفویض شده است ، دعوت از مستشاران مرکز دادخواهی مالیاتی به این جلسه در راستای تحقق عدالت مالیاتی و رضایت مندی مودّیان مالیاتی و نیز پاسخ به ابهامات و سوالات مطروحه از سوی ادارات کل استانی انجام گرفته است .

در ادامه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از نظرات مستشاران مرکز عالی دادخواهی مالیاتی به منظور بررسی فرآیند سامانه رسیدگی به درخواست های مودّیان پرونده های مالیاتی عنوان کرد و افزود : در این جلسه نظرات اعضای هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم مطرح و دغدغه های مدیران کل با هدف تسریع در فرآیند رسیدگی و نیز وصول مالیات های معوقه استان های شمالغرب کشور بررسی شد که به نتایج خوبی دست یافتیم و امیدواریم مستشاران مرکز عالی دادخواهی مالیاتی با پیگیری موارد و موضوعات گریبان گیر ادارات تابعه وزارت متبوع را پیگیری و حل نمایند .

غفّارپور افزود : سامانه ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم، بعنوان آخرین مرجع رسیدگی به درخواست شکایات متقاضیان و مودّیان مالیاتی است که قانون گذار تعریف کرده و مودیان مالیاتی که پرونده هایشان در هیات های حل اختلاف قطعی شده است و بازهم معترض به فرآیند پرونده های مالیاتی خود هستند، می توانند به این هیات که متشکل از جامعه حسابداران رسمی ، مشاوران ارشد مالیاتی و نیز دادرسی مالیاتی هستند مراجعه کنند تا به حق قانونی خودشان برسند .

در این جلسه رییس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی مالیاتی نیز، محور مورد بحث را آسیب هایی عنوان کرد که در هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم مطرح می باشد و راهکارهایی از جمله مراحل کارشناسی ، اصلاح رای ، انعکاس شکواییه مودیان مالیاتی به مقام عالی وزارت ارائه کرد که مورد استقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

علاسوند افزود : مرکز عالی دادخواهی مالیاتی با ظرفیت های گسترده ای که دارد ، آمادگی خود را برای حل مشکلات پرونده های مالیاتی در همه استان ها اعلام می کند و هر موردی که از سوی مودّیان مطرح گردد، با آموزش،پشتیبانی و یا انتقال مشکلات پیش روی آنها توسط نمایندگان مرکز در استانها به وزارت امور اقتصادی و دارایی، همپای مودیان است تا آرای عادلانه و بر اساس واقعیت صورت پذیرد .

وی افزود : ظرفیت های مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است و لازم است تا ضمن اینکه وفاق و همدلی در جامعه برقرار باشد ، همکاران ما در امور مالیاتی سراسر کشور ، اصول را فدای وصول مالیاتی نکنند و باید بر اساس اسناد و مدارک نسبت به تعیین درآمدهای مشمولان مالیاتی اقدام و مالیات عادلانه ای از مردم مطالبه کنند تا هم مردم راضی باشند و هم اینکه بودجه و درآمد دولت تحقق پیدا کند .

شایان ذکر است ، بعلت شرایط کرونایی حاکم ، کارکنان هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم ادارات کل امور اقتصادی و دارایی منطقه ۲ کشور نیز بصورت وبیناری در جلسه شرکت و به سوالات مطروحه از سوی کارشناسان پاسخ دادند.

خبرنگار: سلیم مهاجری
 

  پرینت
شناسه خبر : 4899 | تاریخ انتشار : 03 دی 1400 - 18:37 | 67 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :