کامیونی که باید خاک میخُورد اما خاک میبُرد!
- شناسه خبر: 8661
- تاریخ و زمان ارسال: ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۹
- بازدید : 543 بازدید
- نویسنده: مدیر سایت
شیوابیان_یادداشت_ساولان نیوز، اوضاع آشفتهی اقتصادی کشور و افزایش سرسام آور قیمتهای خودروهای سنگین و تحریم های سخت مانع از تامین ماشین آلات جدید برای شرکت های پیمانکاری و دولتی شده است. نتیجهی این دو امر باعث شده است بسیاری از ماشین آلات شرکت ها بخاطر یک قطعه از کار افتاده و در گوشه انبار، دوران بازنشستگی زودرش خود را طی کنند
مدیریت هزینه، خود یک قدم از مدیریت اقتصادی و سود است که در بخش ماشینالات اهمیت بیشتری دارد. مساله بصورت ساده اینگونه قابل طرح است که شرکتی صاحب تعداد انبوهی از ماشینالات سنگین با طول عمر بالا بوده و امکان تهیه جایگزین آنها را ندارد ولی مجبور است به خاطر خدمات شبانه روزی هیچ خودروی سنگین خود را از رده خارج نکند حتی اگر ان وسیله بالای ۵۰ سال عمر داشته باشد
این وضعیت، دقیقا شرح حال ادارات راهداری استانها و به خصوص استان اردبیل است که وارث انبوهی از آهن قراضه ها شده است که بودجه کشور امکان خرید دستگاههای مورد نیاز را نمیدهد ولی بنا به ضرورت موظف است بصورت امادهباش در خدمت جادهها و مردم باشد. اورهال کردن دستگاههای فرسوده موجود تنها راهی است که امکان این خدمات رسانی را فراهم میکند
زمستان ۱۴۰۰ ، ایام پربارشی برف بود که توانایی و امادگی راهداری اردبیل را به امتحانی دوباره کشید. سربلندی در این آزمون برای راهداری اردبیل در حالی رخ داد که آن را میتوان ثمره حفظ اموال و نگهداری، تعمیر و به روزسازی ماشینالات دانست. کنترل هزینه در نگهداری و تعمیر دستگاهها با بودجههای قطرهچکانی سبب شده است که تمامی تجهیزات موجود بازسازی شده و با قیمت حداقل به مانند یک ناوگان جدید در اختیار استان باشد
تجمیع و یکپارچگی و آمادگی این ادوات زمانی مشاهده شد که بازگشایی مسیر ریزشی کوثر به خلخال در دستور کار قرار گرفت و با تلاش راهداران در اسرع وقت انجام شد و ثابت کرد مدیریت و نگهداری این اموال که در دیگر ادارات و شرکت ها خاک می خورد به چه میزان در کاهش هزینه پروژهها و خدمات موثر است و سرمایهی اندک نگهداری، سود بیپایان و کاهش هزینهها را در پی خواهد داشت