با نقشآفرینی دهیاران، توسعه شیلات و سرمایهگذاری در نیر شتاب میگیرد
- شناسه خبر: 14319
- تاریخ و زمان ارسال: ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۵۶
- بازدید : 83 بازدید
- نویسنده: مدیر سایت

در دیدار مدیرکل شیلات استان اردبیل با دهیاران که با حضور فرماندار شهرستان نیر در محل فرمانداری برگزار شد، اهمیت نقش دهیاران در توسعه آبزیپروری و جذب سرمایهگذاری مورد تأکید قرار گرفت.در این نشست ضمن تشریح ابعاد فنی و قانونی مصوبه جدید، بر استفاده از ظرفیت دهیاران برای شناسایی نقاط مستعد آبزیپروری و هدایت سرمایهگذاران به این مناطق تأکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیوا بیان، محمد اله بخش مدیرکل شیلات استان اردبیل با تأکید بر اهمیت اجرای دقیق مصوبه کاهش حریم اظهار کرد:با اجرای این مصوبه، مسیر توسعه آبزیپروری در شهرستان نیر هموارتر شده است. دهیاران میتوانند نقش مهمی در هدایت سرمایهگذاران و تحقق اهداف اشتغالزایی ایفا کنند.
وی افزود: تراز تجاری شیلات همواره در کشور مثبت بوده و در سال ۱۴۰۳ ارزش محصولات شیلاتی در کشور نزدیک به ۳۰۰ همت برآورد شده است.با توجه به این ظرفیتهای اقتصادی و اهمیت اشتغالزایی، توسعه و گسترش آبزیپروری امری ضروری است تا هم تولید و درآمد افزایش یابد و هم سهم کشور در بازار داخلی و صادراتی محصولات شیلاتی ارتقا پیدا کند.
مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد:کاهش حریم ممنوعیت آبزی پروری امکان بهرهبرداری از منابع آبی بیشتری را فراهم کرده است. بر اساس برآوردهای کارشناسی، با اجرای این طرح میتوان ظرفیت تولید آبزیان در شهرستان نیر را افزایش داد و سالانه دهها شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.
اله بخش بیان کرد: همکاری دهیاران در معرفی زمینهای مناسب و رفع موانع محلی نقش تعیینکنندهای در موفقیت این طرح خواهد داشت.
همچنین فرماندار نیر با اشاره به ظرفیتهای فراوان روستاهای شهرستان گفت: کاهش حریم ممنوعیت آبزیپروری یک فرصت ارزشمند برای سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی است. دهیاران باید با شناسایی نقاط مستعد، زمینه حضور سرمایهگذاران را فراهم کنند تا بتوانیم به ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها کمک کنیم.








